2016 m. lapkričio 2 d., trečiadienis

Kažkas užrakina mane iš vidaus, ir negaliu išsipasakot, kaip man sunku


Arūno Maniušio nuotr.
Laba diena, rašau jums, nes nebežinau, kur kreiptis. Esu gana jauna mergina (17m.). Gyvenu viena Lietuvoje jau metai, nes tėvai išvykę į užsienį. Turiu kelis draugus, bet turiu ir didelę problemą - nemoku niekam papasakoti savo bėdų. Visada visus išklausau, patariu jiems, kiek galiu, b
et pačiai prasiverti neišeina. Nesvarbu, kad viduje jaučiuosi labai blogai... Paskutinius 3 mėnesius net neišėjo verkti, todėl iš sielvarto pradėjau save žaloti. Kai tai dariau, man palengvėdavo savaitei. Atrodo, išspausdavau iš savęs visą skausmą, visas problemas, bet praėjus savaitei, viskas vėl susikaupdavo.


Bandžiau atsiverti savo vaikinui, bet neišėjo. Atrodo, kad kažkas užrakino mane iš vidaus ir neleido prasitarti. Kai būnu su žmonėmis, aš viską pamirštu, atrodo viskas gerai, apsimetu, kad esu laiminga.  Bet kai lieku viena,  vėl viskas iš naujo.
Užvakar, pagaliau, po tiek laiko aš pravirkau.  Verkiau su mažomis pertraukomis 2 paras, nieko nevalgiau. Šiandien prisiverčiau viską papasakoti mamai. Ji pasitarus su tėčiu, be jokių kalbų nusprendė man užsakyti bilietą į užsienį po savaitės.  Aš norėčiau važiuoti, ten jausčiausi laiminga, nes turiu mažytę sesytę. 
Tačiau nenoriu palikti vaikino čia, Lietuvoje, nes jam šiemet egzaminai. Mes tarėmės vasarą kartu važiuoti ten gyventi (jis dar neapsisprendęs).  Bet pasakykit man, ar verta man laukti vasaros, kai neaišku, ar išvažiuočiau su juo.  Man kartais atrodo, kad aš jam reikalinga tik dėl žmogiškai malonių dalykų. Jis niekur nesiveda manęs, nepriima į savo šeimą.  Esu visiškai pasimętusi...
Ačiū už tai, kad išklausėt mane, nes man buvo gera viską išrašyti.
Kamilė

Labas, Kamile,
Galiu tik įsivaizduoti, kaip tau sunku,  kai net tampa lengviau iškęsti fizinį skausmą, nei išbūti pačiai vienai su tave apėmusia vidine įtampa. Man neramu dėl tavęs  ypač dėl to, kad pradėjai save žaloti.  Matau, kad jau pati supratai, jog atsivėrusios kūno žaizdos ir tekantis kraujas padeda tik trumpam.  Savęs žalojimas iš esmės nesumažina tavo vienatvės, neišsprendžia kitų tavo problemų.
Rašai, Kamile, kad nemoki išsipasakoti.  Nesutinku su tuo. Tu puikiai išsipasakojai, parašydama šį laišką.  Ir net pastebėjai, kad pavertus skausmą žodžiais pasidaro lengviau.  Tikrai taip.  Išsipasakojus raštu ar žodžiu paprastai atslūgsta vidinė įtampa. Todėl svarbu ieškoti žmonių, kuriais pasitiki ir kuriems galėtum atsiverti. 
Kamile, tu šaunuolė, kad išdrįsai papasakoti, kaip jautiesi, mamai.  Iš to, kad tėvai pasirūpino užsakyti tau bilietą į užsienį, matau, jog tu jiems rūpi.  Tuo pačiu girdžiu, kad pasiilgai savo mažosios sesutės ir nuvykusi pas artimuosius galėsi pasijusti rami ar net laiminga.
Suprantu, kad gali kilti abejonės dėl kelionės  į užsienį pas tėvus, nes Lietuvoje turi vaikiną.  Jūs planavote keliauti kartu vasarą.  Kita vertus, tu nesi tikra, ar draugas tikrai keliaus.  Įsivaizduoju, kaip tau skaudu, kai matai, jog jis nekviečia tavęs į savo šeimą, neįsileidžia į savo gyvenimą.  Natūralu, kad gali kilti mintys, jog jis tavimi tik naudojasi.  Šios mintys nardina tave į dar gilesnį liūdesį, didina vienišumą.
Aš nežinau, Kamile, kokį sprendimą tu pasirinksi ir net neturiu teisės tau ką nors patarti.  Atsakingas žmogus, o tuo labiau psichologas patarimų neduoda, nes supranta, kad tai, kas vienam žmogui gali būti paprasta ir lengva, kitam gali pasirodyti neįveikiama užduotimi.  Todėl aš tik atspindėjau tave, tavo situaciją,  ir norisi tikėti, kad tai padės tau pajusti , kad net nepažįstamas žmogus yra pajėgus tave suprasti.  Vadinasi, nesi visiškai vieniša. Ir galbūt tai padrąsins tave ieškoti geranoriškų žmonių ir išdrįsti jiems atsiverti.
Jei liktum Lietuvoje ir vėl apimtų begalinis liūdesys, o šalia nebūtų galinčio tave išklausyti žmogaus, skambink nemokamais  emocinės pagalbos telefonais, kuriuos rasi čia (www.klausau.lt).  Budintis savonoris tave mielai tave išklausys, o išsipasakojus taps lengviau.  Jei kalbėti  būtų nedrąsu, gali parašyti laišką, prisiregistravusi  čia (www.jaunimolinija.lt/lt/pagalba/pagalba-laiskais/) ir per dvi dienas gausi savanorio atsakymą.  Jei išvyktum į užsienį ir ten prireiktų emocinio palaikymo, informaciją apie emigravusiems lietuviams teikiamą  emocinę pagalbą gali rasti čia (www.psyvirtual.lt/grafikas.html).
Nelik viena.  Rūpinkis savimi. Stiprybės!
Linga
Psichologas padės! Paslaugos. Kontaktai

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą