2016 m. gruodžio 10 d., šeštadienis

Kokie įsitikinimai trukdo gyventi laisvai, efektyviai ir laimingai


Arūno Maniušio nuotr.
Norint gyvenime ką nors pakeisti, reikia žinoti, o kas gi trukdo man gyventi sėkmingai ir laimingai.  Kaip žinome, pagrindinėmis kliūtimis norų įgyvendinimui gali būti mūsų įsitikinimai (nes jie veikia kaip savaime išsipildančios pranašystės).

Ribojančių įsitikinimų suradimui reikalingas pakankamai aukštas sąmoningumas, mokėjimas į savo gyvenimą pažvelgti tarytum iš šono ar viršaus. Jų paiešką galima ryškiai palengvinti, pasinaudojus psichologų sudarytu neekologiškų įsitikinimų sąrašu.  Pateiksiu psichologo A. Ellis sudarytą ribojančių įsitikinimų sąrašą.

1.     Man būtina vis gauti ir gauti meilės ir pritarimo patvirtinimą iš žmonių, kurie yra man svarbūs.

2.     Man svarbu įrodinėti savo kompetenciją visais ar bent kai kuriais klausimais.


3.     Kai gyvenime prasideda juodasis periodas, savo gyvenimą matau kaip nenutrūkstamą nesėkmių ir nelaimių grandinę.

4.     Žmones, kurie man kada  nors yra “pasišiukšlinę”, priskiriu nepataisomų niekadėjų kategorijai ir stengiuosi jiems atsilyginti pasakodamas apie jų blogį kitiems žmonėms ir/ar keikdamas juos dėl visų mirtinų nuodėmių.

5.     Visą laiką galvoju apie tai, kas man yra pavojinga ir baisu, ir dėl to pergyvenu.

6.     Visas pasaulis ir sugedęs ir blogas, o jei man nepavyksta išsikapanoti iš sudėtingos situacijos, tai pasaulis yra tiesiog siaubingas.

7.     Tai, kad esu emociškai nepatenkintas, kalti yra išoriniai faktoriai, ir todėl negaliu paveikti savo jausmų, todėl esu priverstas pasilikti savo beviltiškume ir priešiškume.

8.     Man lengviau išvengti gyvenimiškų sunkumų ir atsakomybės, nei susidūrus su jais, keistis pačiam.

9.     Aš visada prisimenu savo praeitį, ir jei kas nors kada nors paveikė mano gyvenimą, tai ir šiandien jaučiu to poveikio įtaką.

10.   Jaučiu laimę, ramybę ir pasitenkinimą tik tada, kai nieko neveikiu. Man tinka mano inertiškumas.

Manau, kad ne visi perskaitėte visa dešimtuką neekologiškų įsitikinimų.  Nieko baisaus, nes tas pats A. Ellis juos sutraukė į tris pagrindinius, pastebėdamas, kad kiti yra tik jų variacijos.  Štai tie trys pagrindiniai įsitikinimai, trukdantys gyventi sėkmingai ir laimingai:

* Aš privalau siekti sėkmės, nes kitaip aš esu menkysta.

* Mane supantys žmonės privalo būti man geri ir teisingi, o jei taip nesielgia, jie – menkystos.

* Gyvenimas privalo būti lengvas ir malonus, o jei taip nėra, aš būsiu nelaimingas ar net nusižudysiu.

Apie tai, kokie įsitikinimai padeda žmogui gyventi laimingai, efektyviai siekti norimų tikslų, kurti norimus santykius, priimti save, kitus, pasaulį, parašysiu kitame blogo įraše.

Linga

Paruošta, pasinaudojant medžiaga iš S.Kovaliovo knygos „Sėkmingo vadovavimo NLP“.



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą