2017 m. liepos 9 d., sekmadienis

Kokia tavo gyvenimo ateinančio etapo prasmė?

Anot visų laikų geriausio psichoterapeuto E. Eriksono psichoterapiniam darbui daug nereikia - tik dviejų kėdžių.  Prof. S. Kovaliovas cituoja šiuos Eriksono žodžius, ragindamas savo mokinius pradėti psichoterapinę veiklą.

Iš tiesų, didelių investicijų psichoterapiniam darbui tarytum nereikia.  Ir vis tik dviejų kėdžių neužtenka.  Nepastatysi juk tų dviejų kėdžių gatvėje.  Reikalinga patalpa, na ir visos paslaugos, susijusios su kambario eksploatacija.

Šiuolaikinė psichoterapija siūlo naują (jau dabar ir nevisai naujas) būdą - skaipu.  Vadinasi reikalingas kompiuteris, greitas internetas. O kur pasidėsi kompiuterį?  Vadinasi neapsieisi be stalo. Na, ir taip toliau. Ne viskas taip paprasta, tačiau įmanoma.



Aš konsultacijas vedu atskirame kambaryje bute pas savo mamą.  Sodyboje, kurioje gyvenu, nėra pakankamai greito interneto, tad mane "gelbėjo" mama, pasiūlydama vieną kambarį jos bute.

Prisipažinsiu, kad iš pradžių abejojau, ar artimas žmogus tame pačiame bute netrukdys mano darbui.  Laikui bėgant apsišlifavom.  Ji užsidaro savo kambary, aš - savo, ir dirbame savo darbus.

Prieš keletą mėnesių mama pasiėmė iš mano kambario sofą, kuri man buvo kaip ir nereikalinga.  Tačiau išnešus ganėtinai didelį baldą, atsidengė siena su nutriušusiais tapetais.  Prasidėjus atostogoms, nusprendžiau pritaikyti  naujus tapetus ir nors tą vieną sieną atnaujinti.

Į pagalbą pasikviečiau vyrą, nupirkome tapetus, klijus, įrankius ir...  Jau trečia diena plušame prie tos sienos, kai naiviai galvojau, kad susitvarkysime per vieną - nulupsime senus tapetus ir užklijuosime naujus.  Deja, deja. Nuėmus tapetus, pasirodė siena, kurią reikėjo špakliuoti, glaistyti, lyginti. Šiandien jau išsiurbliavau dulkes, drėgnu skuduru nušluosčiau baldus, nuvaliau langus, išploviau ir vėl sukabinau užuolaidas.  Ryt klijuosime tapetus, ir pirmadienį sutiksiu atnaujintame kambaryje.

Kad jau aprašinėju savo dieną, tai dar pridursiu ir apie vakarą - paruošiau subtitrus dar vienam video įrašui.  Šis įrašas suskambėjo su mano šios dienos veikla - S. Kovaliovas iškėlė klausimą, kokią jūsų gyvenimo ateinančio etapo prasmė.  Būtent prasmės įvardijimas padės nusistatyti principus, tikslus, būdus ir konkrečią veiklą.

Susimąsčiau ir aš: kokia mano artimiausio etapo prasmė.  Ilgai negalvojau, nes man ir taip aišku - padėti žmonėms tapti ramesniais, pasitikinčiais savimi, laimingesniais ir efektyvesniais. Ir tokiu būdu prisidėti prie to, kad gyvenimas Žemėje būtų malonesnis.

Tikslai - realizuotis kaip efektyviai profesionalei, augti ir tobulėti savo profesijos srityje, augti ir tobulėti kaip žmogui.

Vienas iš pagrindinių mano veiklos principų - bendradarbiavimas su klientu abipusiai naudingais pagrindais.  Taip vadinamas win win principas.

Būdai.  Kaip?  Efektyviai. Jautriai. Su įdomumu. Su malonumu.

Na, o šios dienos konkretūs veiksmai, einant link tikslų - darbo kambario ruošimas, konsultacija klientui ir lietuviškų subtitrų paruošimas S. Kovaliovo video įrašui iš paskaitos "Gyvenimo instrukcija".

Kviečiu ne tik paklausyti, bet ir būtinai permąstyti apie savo gyvenimo ateinančio etapo prasmę ir visa kita. Įrašas čia. Arba čia - https://youtu.be/jFYzYxMWEQs







Komentarų nėra:

Rašyti komentarą